آموزشگاه هک ، هک استار

آموزش هک از مبتدی تا پیشرفته توسط هک استار

آموزشگاه هک ، هک استار

آموزش هک از مبتدی تا پیشرفته توسط هک استار

بایگانی

آدرس IP چیست ( بخش اول )

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۰۸ ب.ظ

🌀 آدرس IP چیست ( بخش اول ) ؟؟

آی پی یا همان IP که مخفف Internet Protocol می باشد، شماره ایست که به هر دستگاه متصل به شبکه و اینترنت ( اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موبایل، پرینتر و ... ) اختصاص داده می شود تا توسط این شماره قابل شناسایی باشد. این شماره برای هر دستگاه متصل شده به صورت منحصر بفرد می باشد.

✔️ اجازه دهید تا به بیان ساده تر این موضوع را برای شما روشن کنیم....

در کشور ما ایران ( و حتی کشورهای دیگر ) هر فرد دارای یک شماره شناسایی می باشد که در ایران آنرا با نام ""کد ملی"" میشناسیم. این کد ملی برای هر فرد منحصر بفرد می باشد و توسط همین کد ملی قابل شناسایی و ردیابی است. پس می توان گفت آدرس IP برای دستگاههای متصل به شبکه و اینترنت حکم کد ملی برای افراد را دارد.

آدرس IP برای کامپیوترهایی که حالت سرور دارند (مثلا سایت‌ها) و نیز کامپیوتر‌های کلاینتی ( مثل کامپیوتر خود ما ) که معمولا به روشی غیر از شماره‌گیری (Dial Up) به اینترنت وصل هستند، عددی ثابت و برای دیگران عددی متغیر است. مثلا هر بار که شما با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود ( مخابرات، شاتل، صبانت، رایتل و ... ) خود تماس گرفته و به اینترنت وصل می‌شوید، یک آدرس IP جدید به شما تعلق گرفته می‌شود.

✅ یک آدرس IP میتواند به صورت 210.66.214.70 باشد.

🔔 ادامه دارد ....

مطالب مرتبط : 

آدرس IP چیست ( بخش آخر )

آدرس IP چیست (بخش دوم )

آدرس IP چیست ( بخش اول )

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی