آموزشگاه هک ، هک استار

آموزش هک از مبتدی تا پیشرفته توسط هک استار

آموزشگاه هک ، هک استار

آموزش هک از مبتدی تا پیشرفته توسط هک استار

بایگانی

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

💠 سیستم مدیریت محتوا چیست؟؟

در گذشته طراحان و مدیران وبسایت ها برای مدیریت و بروزرسانی وبسایت ها دارای مشکلات زیادی بودند. مشکلاتی از قبیل کمبود وقت، ایجاد اشتباه در کد نویسی و .... . آنها مجبور بودند برای بروزرسانی و قرار دادن محتوا ( مطلب، موزیک، عکس، فایل و ... ) چندین بار دست به کدنویسی بزنند که همین عمل باعث اتلاف وقت زیادی می شد. از طرفی بدلیل تکرا کدنویسی در بعضی بخشها، ممکن بود اشکالاتی در نوشتن کدها بوجود بیاید که خود همین اصلاح کردن کدها زمان زیادی را لازم داشت.

از این رو با ورود CMSها یا همان سیستم های مدیریت محتوا این مشکلات تا حد بسیار زیادی حل شد. سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS که مخفف عبارت Content Management System است، نرم‌افزاری است که با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی امکان درج، ویرایش، انتشار و مدیریت داده‌ها را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی فراهم می‌کند. برای نمونه، همین سرویس های وبلاگ نویسی مانند بلاگفا، رزبلاگ، پرشین بلاگ و امثال مشابه نمونه هایی از CMSهای فارسی زبان هستند. یکی از معروف ترین CMSها که علاوه بر رایگان بودن، از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند، وردپرس است.

با استفاده از CMS، وب سایت شما هرقدر هم که گسترده باشد، یک اپراتور ساده می تواند آنرا با سهولت نگهداری و به روزرسانی کند. نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای به روز رسانی توسط یک طراح وب حرفه ای نخواهد بود. به‌علاوه به سادگی قادر خواهید بود هر سرویسی را که بخواهید به سایت اضافه کنید. در واقع شرکت‌های طراحی وب، سال ها تجربه خود را در راه اندازی وب سایت های مختلف در قالب یک نرم افزار CMS به شما ارائه می دهند و شما می توانید از امکانات آماده این نرم افزارها نهایت استفاده را کنید.

با توجه به اینکه قسمت های مختلف یک نرم افزار CMS از قبل طراحی و آماده شده اند، راه اندازی سایت های متکی به نرم افزار CMS معمولاً بسیار سریع تر از سایت های ایستا (Static) صورت می پذیرد.بزرگ‌ترین مزیت CMS به طراحی سنتی در همین زمینه است. با استفاده از CMS، شما برای به روز رسانی وب سایت خود تنها به یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز خواهید داشت و برای این کار از هیچ نرم افزار دیگری لازم نیست استفاده کنید.

✅ از دیگر سیستم های مدیریت محتوای معروف میتوان به جوملا، دروپال، مامبو، وردپرس، انجمن سازهای MyBB، ویبولتین و ... اشاره کرد.

نظرات (۲)

  • محمد آذرکار
  • یک سوال ، سیستم مدیریت محتوای شخصی چگونه نوشته میشود؟؟
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    خوشحالم که اولین نظر وب رو شما میدی !!
    سیستم های مدیریت محتوا با php و mysql و asp.net خود سیستم ساخته میشه
    واسط کاربری با html و css
    اعتبار سنجی فرم ها با js
    و میتونی از پروژه های اپن سورس استفاده کنی و شخصی سازیشون کنی
    که بهترین اون ها وردپرس ، جوملا و دروپال هست 
    سوالی دیگه ای بود من در خدمتم عزیز .

  • محمد آذرکار
  • مثلا بنده از html , css تسلط دارم مطالبی که لازمه برای ساخت مدیریت محتوای اختصاصی بخونم، مثلا یک زبان مثل php و تسلط بر جاوااسکریپت هست؟؟
    کافیه؟
    پاسخ:
    عزیز اونقدر هایی که فکر میکنید php و جاوا ساده نیستا (html و css رو با این دو تا مقایسه نکن) 
    +باید ساخت دیتابیس هم بلد باشید که اونم برای خودش یه موضوعیه 
    ولی به هر حال 
    اگه دوست داشته باشید اونقدر هاهم سخت نیست 
    فقط زمان میخواد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی