آموزشگاه هک ، هک استار

آموزش هک از مبتدی تا پیشرفته توسط هک استار

آموزشگاه هک ، هک استار

آموزش هک از مبتدی تا پیشرفته توسط هک استار

بایگانی

چرا از دامنه استفاده می شود؟

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ب.ظ

⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘

❓✔️ چرا از دامنه استفاده می شود؟؟

همه وب سایت های اینترنتی بر روی یک سرور نگه داشته می شوند که این سرور دارای حداقل یک آدرس می باشد. آدرس سرور را اصطلاحا IP می گویند. IP یک مقدار عددی است که برای هر سرور یکتا می باشد. به عنوان مثال 210.66.214.70 آدرس یک سرور می باشد.

حال اگر بخواهیم به سایتی که بر روی این Server است دسترسی داشته باشیم باید IP سرور را در مرورگر باز کنیم. از آنجایی که به خاطر سپردن این اعداد کار نسبتا دشواری است، برای آن یک جایگزین در نظر گرفته شده است که می تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد. این جایگزین همان دامین می باشد. دامنه اصطلاحا به عنوان اشاره‌گر (Pointer) یک سرور در نظر گرفته می شود.

فرآیند ترجمه دومین به IP توسط سرویسی تحت عنوان DNS انجام می شود. همچنین در خصوص سرورهای اشتراکی که تعداد بسیار زیادی سایت را پشتیبانی می کنند استفاده از دامنه بسیار مناسب می باشد چرا که نیاز نیست برای هر سایت یک IP در نظر گرفته شود و می توان با استفاده از کنترل پنل های مدیریت سرور تمامی دامنه ها را بر روی یک IP که همان IP سرور است تنظیم کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی